Sunday, January 25, 2009

ياربى لك الحمد


سلام الله عليكم ورحمته وبركاته


من زمان مش كتبت حاجة ...كنت مشغولة فى حاجات كتير॥منها الشرعى طبعا بس الحمد لله خلصته وبدأت الأنف والأذن


ما علينا


انهرضة بعد ما صليت الفجر قعدت ادعى شوية واحفظ وردى ...جالى خاطرة غريبة اوى ومخيفة


انى عمرى ما حمدت ربنا انه نزل على سيدنا محمد القرأن ...دايما بدعى انى اكون من حملة القرأن ...وحاسة انه نعمة كبيرة انى احفظه بس عمرى ما كنت فكرت لو مكنش عندنا كتاب من ربنا اسمه قرأن كنت هعمل ايه!!!


يااااه كام مرة كنت مضايقة ومسكت المصحف أقرأ فيه!!

وكام مرة احس بمعنى أيه اوى كأنى عمرى ما قرأتها قبل كد!!

وكام مرة بقرأ سورة واعرف اسباب نزلوها واتعلم حاجات كتير اوى !!


لو كل ده كان مش موجود...يااااه ...كنا خسرنا وتعبنا اوى اكتر مااحنا تعبانين


فياربى لك الحمد ان رزقتنا كتابا من عندك ।تهدى به نفوسنا ॥وتفرج به عنا


ياربى كيف أحمدك وحمدى لك نعمة تستحق الحمد


انا عارفة ان حاجات كتير موجودة فى حياتى وعمرى ما حمدت ربنا عليها ....بس بجد لما فكرت فى القرأن ...وانى عمرى ما حمدت ربنا عليه ...كوجودة معانا مش كحفظ ...حسيت انى اترعبت بجد


6 comments:

هـمـــــــــــسة said...

رضوى حبيبة قلبى

مش عارفة اقولك ايه
اقولك انك من اجمل وارق الناس اللى ممكن اكون عرفتهم ولا اقولك انك حد جميل اوى

وان ربنا هيكرمك اوى
كلامك وخاطرتك يجننوا وخلونى انا كمان افكر

ربنا يارب يقربلك ليه اكتر واكتر ويهدينا ويثبتنا

وماتغبيش عننا كتير ياقمر لانك بتوحشينا

رضوى said...

ربنا يكرمك يا هاف يا رب

منورة \

بحبك اوى فى الله

حسن حنفى said...

الحمد لله علي نعمه التي لاتعد ولاتحصي

Anonymous said...

السلام عليكم
بجد بوست ذو معنى عالى ورائع

الأول اللهم لك الحمد على كل نعمك يا ربنا

وبعدين أظن ان تعامل حضرتك اللى عرضتيه عن القران هو من وسائل شكر هذه النعمة الغالية

حفظكى الله بحفظه للقرآن وربنا يسهل فى الانف والاذن ويلاسلام

رضوى said...

باشمهندس حسن جزاك الله خيرا على المرورو الكريم

رضوى said...

د.علاء

اسعدنى مروركم الكريم

ربنا يجعل القرأن فى قلوبنا دائما مش بعد فوات الأوان

اميييييييييييييييييييييييين